logo
Η Γεωργία Κατσογριδάκη είναι διαιτολόγος διατροφολόγος με πολυετή πείρα στο χώρο της διατροφής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Βιοτεχνολογία από το τμήμα Βιοχημείας, και υποψήφια διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κούμα 37, Λάρισα
Αχιλλέως 9, Φάρσαλα
2410 532 660
info@katsogridaki.gr
Follow

Διαιτολόγιο Χολοκυστοπάθειας

Διαιτολόγιο Χολοκυστοπάθειας

Το διαιτολόγιο συνιστά:

  1. Σημαντικό περιορισμό του λίπους και των τροφών που είναι πλούσιες σε χοληστερόλη.
  2. Μείωση του σωματικού βάρους (αν είστε παχύσαρκοι).
  3. Αποφυγή τροφών που περιέχουν ερεθιστικές ουσίες (καρυκεύματα).
  4. Προσεκτική χρήση τροφίμων που είναι πλούσια σε άπεπτες φυτικές ίνες (όσπρια – σκληρά φρούτα με φλοιό, μπάμιες, μαύρο ψωμί και ψωμί ολικής αλέσεως).
  5. Σωστή εφαρμογή του τρόπου παρασκευής (μαγείρεμα ) των φαγητών ώστε να είναι ελαφρά και εύπεπτα. Αποφύγετε τα τηγανητά, τσιγαριστά και προτιμάτε το φούρνο, το γκριλ, την ψηστιέρα και τον ατμό.

 

ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ:                                                               ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ:

 

Γάλα και Γιαούρτι με 0 – 1,5% λίπος                                     Ζωικά λίπη και λιπαρές τροφές

Τσάι, χαμομήλι, αναψυκτικά                                                   Αυγά και ότι περιέχει αυγό

Ντοματόσουπες                                                                      Παχύ κρέας (χοιρινό, αρνί)

Σούπες χορταρικών                                                                 Παχιά ψάρια (μπαρμπούνια, γαύρο, σαρδέλες, κ.α.)

Κρέας (μοσχάρι – βοδινό) χωρίς λίπος                                   Γάλα και γιαούρτι παχύ (πλήρες)

Ψάρια άπαχα (γλώσσα, μπακαλιάρος, λιθρίνι, ξιφίας)            Σούπες με εκχυλίσματα κρέατος και ψαριού

Φρυγανιές, κράκερς                                                                Σούπες εμπορίου αφυδατωμένες (κύβοι)

Κοτόπουλο χωρίς πέτσα                                                         Όσπρια, σάλτσες, καρυκεύματα

Τυρί μόνο μυζήθρα χλωρή                                                     Ξηροί καρποί, γαριδάκια, τσιπς

Ζυμαρικά βραστά χωρίς βούτυρο                                           Οινοπνευματώδη ποτά

Πατάτες βραστές ή ψητές με τη φλούδα                                 Σοκολάτα κακάο – σοκολατούχο γάλα

Ρύζι χωρίς βούτυρο                                                                 Λουκάνικα – παχιά αλλαντικά

Ψωμί όλα τα είδη                                                                    Τηγανιτά – τσιγαριστά

Λαχανικά (εκτός από αυτά που απαγορεύονται)                     Κονσέρβες κρέατος, ψαριού (σαρδέλες, Σολωμός)

Χυμοί φρούτων                                                                       Μελιτζάνες, μπάμιες, λάχανο, αγγούρι, τουρσιά

Γλυκά  κουταλιού                                                                   Πάστες, τούρτες, κέικ, γλυκά ταψιού

Ζελέ – μέλι – μαρμελάδα                                                       Κρέμα καραμελέ

Φρούτα  (καθαρισμένα – χωρίς σπόρους)                              Βολβώδη λαχανικά (ραπανάκια, βολβοί, ρίζες)

Ελαιόλαδο, καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο (περιορισμένα)           Ελιές

Αγκινάρες, μυρωδικά  (μαϊδανό, σέλινο, δυόσμο)                 Οστρακοειδή (γαρίδες, χαβιάρι, αστακός, κ.λ.π.)

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ

 

Πρωϊνό:          Γάλα , ένα ποτήρι του νερού άπαχο 0 – 1,5 % λίπος

Φρυγανιές

Τυρί άπαχο

Μαρμελάδα ή μέλι

10:00 π.μ.:      Φρούτο ή κομπόστα ή χυμό ή ζελέ

Γεύμα:            Kρέας ή ψάρι ή κοτόπουλο, μία μερίδα άπαχο

Ζυμαρικά ή ρύζι ή πατάτες, μία μερίδα

Λαχανικά ή ντομάτα σαλάτα με ένα κουταλάκι λάδι

Ψωμί

Φρούτο ή κομπόστα

Απόγευμα :    Φρούτο ή χυμό ή ζελέ

Δείπνο:           Γιαούρτι 240 γρμ. άπαχο

Τυρί 50 γρμ. άπαχο

Χορτόσουπα ή ζυμαρικά ή ρύζι ή πατάτες, μία μερίδα

Ψωμί

Φρούτο ή κομπόστα

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Επειδή η δίαιτα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν άλιπος χρησιμοποιείστε πολύ λίγο λάδι και μαγειρεύετε τα φαγητά μόνο βραστά, ψητά και στον ατμό.