logo
Η Γεωργία Κατσογριδάκη είναι διαιτολόγος διατροφολόγος με πολυετή πείρα στο χώρο της διατροφής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Βιοτεχνολογία από το τμήμα Βιοχημείας, και υποψήφια διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κούμα 37, Λάρισα
Αχιλλέως 9, Φάρσαλα
2410 532 660
info@katsogridaki.gr
Follow

Οδηγίες για το Χριστουγεννιάτικο μενού

Οδηγίες για το Χριστουγεννιάτικο μενού

Ιδανικό πρώτο πιάτο για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ορεκτικό με σολομό, ο οποίος αποτελεί πλούσια πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία χρειάζονται για μια γερή καρδιά.

– Το κρέας της γαλοπούλας είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φτωχό σε λιπαρά. Έτσι μπορείτε να το ευχαριστηθείτε με την ψυχή σας, αρκεί να μην φάτε την πέτσα γιατί θα επιβαρύνετε το γεύμα σας με πολύ περισσότερα κορεσμένα λίπη και θερμίδες.

– Συνοδέψτε το κυρίως πιάτο με ψητές πατάτες που στο μαγείρεμά τους έχετε χρησιμοποιήσει ελαιόλαδο και όχι άλλα ζωικά λίπη ή σκληρά βούτυρα. Να ξέρετε ακόμα ότι, σε όσο μεγαλύτερα κομμάτια κόψετε τις πατάτες, τόσο λιγότερο λάδι θα απορροφήσουν.

– Φροντίστε να μην λείπει από το τραπέζι σας μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών π.χ. ντομάτα, το καρότο, ο αρακάς, τα λαχανάκια Βρυξελλών και μπρόκολο. Ιδανικό dressing για τις φρέσκες ή βραστές σαλάτες σας θα ήταν η vinegred sauce, δηλαδή ελαιόλαδο και βαλσάμικο ξύδι χτυπημένα σε αναλογία 1:1.

– Όταν φτιάχνετε την σάλτσα για το κρέας, αφήστε το λίπος από την γαλοπούλα να συγκεντρωθεί στην επιφάνεια του ζωμού και μετά να το απομακρύνετε.

– Συνήθως είναι όλα αυτά τα συνοδευτικά που μας φορτώνουν θερμίδες. Αν θέλετε στο τραπέζι σας να υπάρχουν και μεζέδες, τουλάχιστον ψήστε τα λουκάνικα ή το μπέικον στην σχάρα, προτιμήστε τζατζίκι ή μελιτζανοσαλάτα αντί για μαγιονέζα ή τυροσαλάτα και φτιάξτε γεμίσεις με βάση λαχανικά ή φρούτα για τις πίτες σας.

– Ένα ολοκληρωμένο Χριστουγεννιάτικο μενού (από το ορεκτικό μέχρι το επιδόρπιο) σίγουρα θα φορτώσει τον καθένα μας με μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης. Μια λύση για να εξισορροπήσουμε κάπως την κατάσταση θα ήταν, το μενού αυτό να είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες. Γιατί λοιπόν αντί για λευκό ψωμί να μην σερβίρουμε στους καλεσμένους μας μια ποικιλία μαύρου ψωμιού (πολύσπορο, σικάλεως, βρώμης κλπ.), αντί για λευκό ρύζι καστανό και ό,τι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε;

– Είναι πολύ προτιμότερο από οποιοδήποτε αλκοόλ να προτιμήσετε το κόκκινο κρασί, καθώς 2-3 ποτηράκια ανήκουν στο πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής και δεν θα σας επιβαρύνουν με πολλές θερμίδες, χρειάζεται όμως προσοχή στις καταχρήσεις.

– Από την ομάδα των ξηρών καρπών, η μακράν καλύτερη επιλογή είναι τα κάστανα, καθώς η λιποπεριεκτικότητά τους είναι χαμηλή. Έτσι ψήστε μερικά και προσφέρετε τα στους καλεσμένους σας και αφήστε στην άκρη τους υπόλοιπους αλατισμένους ξηρούς καρπούς.

– Επίσης, τα ξηρά φρούτα μπορούν να αποτελέσουν ένα εύγευστο και θρεπτικό snack. Οι χουρμάδες, τα σύκα, τα δαμάσκηνα και τα βερίκοκα είναι όλα άριστες επιλογές. Μην ξεχνάτε ότι αυξάνοντας την δραστηριότητά σας, θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας να κάψει ορισμένες τουλάχιστον από τις extra θερμίδες. Φροντίστε λοιπόν να κάνετε έναν μεγάλο περίπατο μετά το γεύμα ή αν δεν θέλετε να αποχωριστείτε την παρέα σας, να διασκεδάσετε χορεύοντας όλο το βράδυ μετά το Χριστουγεννιάτικο δείπνο!