
Να φάτε με τις ευλογίες μου & τις ευχές μου…
ευλογία < εὖ + λέγωΟ Μέναδρος γράφει «Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να περιφρονείς τις καθιερωμένες συνήθειες», γιατί, όπως επιβεβαιώνει και ο Αίσωπος, «η συνήθεια μαλακώνει και τα φοβερά ακόμα πράγματα» Δίκην «συνήθειας» λοιπόν η έκφραση και ανταλλαγή ευχών; Είναι άραγε κάτι που θα πρέπει να γίνεται «κατ’ επίγνωσιν»; «τα ’παμε τα “χρόνια πολλά” ή όχι; Συγγνώμη, ξέχασα να στα πω!», σου έστειλα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τυποποιημένη ευχή –για να φύγω και από την υποχρέωση – ή για να φροντίσω να μου έχεις κ εσυ, και μάλιστα της ίδιας αισθητικής. Η συνήθεια αυτή καταντά να υποβάλλεται όχι από τον αγαθοδαίμωνα μέσα μας, αλλα από τον παήμων δαίμωνα που είναι ένας κακός σύμβουλος.Η έννοια της ευχής, συγκεράζει την προέκταση της σκέψης του ανθρώπου να πραγματοποιηθεί κάτι καλό. Per se, είναι η επίκληση του θείου, με την ένοια του ανώτερου, για ικανοποίηση και κάλυψη πνευματικών και υλικοβιολογικών αναγκών του ανθρώπου. Δια μέσου της φωνής – όταν εκφράζουμε την ευχή μας – φέρνουμε στο φώς αυτό που φωλιάζει μέσα στο νου μας {φωνή=φως + νους}Έτσι διατυπώνουμε λεκτικά ό,τι πιο ευγενικό και ωραίο έχουμε μέσα στην ψυχή μας (αγάπη, συμπάθεια, συμπόνια κ.ά.) και το οποίο το εκδηλώνουμε με λέξεις, «μ’έναν καλό λόγο», «γένοιτο άπαντα κατ ευχήν».. κ.αΛαικά λέμε ωστόσο, «ο μανάβης ό,τι έχει πουλάει. Συνεπώς δίνουμε ευχές ανάλογα με το τι μας συγκινεί και τους ίδιους. Έτσι λ.χ. ένας υλόφρων άνθρωπος θα διατυπώσει μια ευχή που έχει σχέση με τη δουλειά, την ύλη και το χρήμα. Ενώ ένας πνευματικός άνθρωπος αντιμετωπίζει τον συνάνθρωπό του ως ψυχοσωματική οντότητα με τις αντίστοιχες υλικοπνευματικές του ανάγκες, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις και τα πνευματικά του ενδιαφέροντα. Οπότε και η έκφραση της ευχής του θα πρέπει να είναι ανάλογη. Πάντα με διάκριση, και να είμαστε προσεκτικοί στην έκφραση ευχών και θα τολμήσω να πω και συμβουλών «από διδασκαλικής έδρας, που «χωρίς σύναιση και αιδώ», όπως λεει και ο Καβάφης μπαίνουμε στο πειρασμό να δώσουμε, επειτα από την «κλισέ» ευχή μας.Ο Ιάπωνας επιστήμονας Dr. Masaru Emoto απέδειξε πειραμάτικά πώς ο λόγος επηρεάζει τη δομή του νερού. Αντιλαμβάνεστε ότι είμαστε 70% περίπου νερό, συνεπώς αραγε επηρεαζόμαστε κ εμείς από το λόγο; Το νερό έλκυε το ενδιαφέρον του ανθρώπου από την αρχαιότητα, αφού είναι η πηγή της ζωής, αλλά και μέσο εξαγνισμού και θεραπείας της ψυχής και του σώματος. Η αθανασία και η αιώνια ζωή είναι το μεγάλο όνειρο του ανθρώπου από τους αρχαίους χρόνους. Η λαχτάρα του αυτή τον έκανε να ψάχνει μέχρι σήμερα να ερευνά για το ελιξίριο της αθανασίας. Για τους αρχαίους Έλληνες το πιο ονομαστό ελιξίριο ήταν τα νερά της Στυγός. Το νερό που δίνανε όρκο οι θεοί.Η Στύγα ήταν µια φοβερή θεότητα, η μεγαλύτερη κόρη του Ουρανού και της Τηθύος, που έμενε στα τάρταρα, στην παγωνιά, απομονωμένη από τους άλλους θεούς που δεν τη συμπαθούσαν. Από τα Τάρταρα (παράγωγο της λέξης τουρτουρίζω) που πίστευαν ότι εκεί ήταν και οι πύλες του Άδη, πηγάζει ο ποταμός Κράθης, στο όρος Χελμός της Αχαΐας. Τα ύδατα της Στυγός συνδέθηκαν με θεολογικές και φιλοσοφικές ιδέες, όπως αυτές από τα Ελευσίνια Μυστήρια και τις Ορφικά Μυστήρια για την μετενσάρκωση. Η Ψυχή ψάχνοντας να βρει το ταίρι της, τον Έρωτα, υποχρεώθηκε από την Αφροδίτη να κουβαλήσει νερό από τη Στύγα. Το νερό θεωρείται ως η κατ’ εξοχήν ουσία η οποία έχει την ιδιότητα να μαγνητίζεται, δηλαδή να αποτυπώνει, να εγγράφει επάνω της και να μεταφέρει τις αόρατες ψυχικές ενέργειες καθώς και τα συναισθήματα των ανθρώπων. Το νερό στην Αρχαία Ελλάδα ήταν καθαρτικό και λυτρωτικό, όταν οι άνθρωποι ήθελαν να απολυμανθούν, μετά από κάποιο λοιμό ή απλώς να πλυθούν, κατέφευγαν στο κοντινότερο ποτάμι ή στη θάλασσα. Όταν πάλι ήθελαν να απαλλαγούν από μια τιμωρία ή κατάρα, έκαναν μπάνιο σε νερό από καθαρή πηγή. Οι θεραπευτικές και ψυχοθεραπευτικές προεκτάσεις των εκπληκτικών αυτών πειραμάτων του Dr. Emoto είναι τεράστιες, δεδομένου ότι και το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά το μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Ο άνθρωπος πρωτοεμφανίζεται σε φυσικό επίπεδο πάνω στην γη, όταν το ωάριο του θηλυκού, ενωθεί με το σπερματοζωάριο του αρσενικού και γονιμοποιηθεί. Σε αυτή την φάση το ποσοστό του νερού που βρίσκεται μέσα στο γονιμοποιημένο ωράριο ανέρχεται στο 95% των συστατικών του, δηλ. αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από νερό. Το ποσοστό νερού στο σώμα ενός ενήλικα είναι της τάξης του 70 – 72% είναι λοιπόν πασιφανές ότι το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από νερό. Το τι κάνει και το πώς λειτουργεί το νερό, μας ενδιαφέρει απόλυτα – ή θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει- γιατί έτσι γνωρίζουμε το σώμα μας και κατά προέκταση δημιουργούμε την υγεία μας και μία καλή ζωή. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.Ο Dr. Emoto έβαλε ετικέτες σε μπουκάλια με νερό με εκφράσεις ανθρώπινων συναισθημάτων και ιδεών. Κάποιες ήταν φιλοεπιβιωτικές, όπως το «σε ευχαριστώ» το «σ’ αγαπώ είσαι όμορφο» και το «αγάπη». Άλλες ήταν αρνητικές, δηλ. αντιεπιβιωτικές, όπως «Με κάνεις να αηδιάζω» και «θα σε σκοτώσω». Το νερό με τα φιλοεπιβιωτικά μηνύματα έδωσε ωραίους κι αρμονικούς κρυστάλλους.Το νερό με τα αντιεπιβιωτικά μηνύματα έδωσε άσχημους κι αντιαισθητικούς κρυστάλλους.Συνοψίζοντας όλα τα εκτεθέντα παραπάνω, λέμε και πάλι, ότι οι ευχές είναι τελικά προσευχές, και όχι απλές φράσεις τυπικές, των οποίων το νόημα σημαίνει ό,τι καλύτερο έχει μέσα στην ψυχή του ο άνθρωπος για τον άλλο, τον πλησίον, τον συνάνθρωπό του
Καλό Πάσχα, καλό “πέρασμα