logo
Η Γεωργία Κατσογριδάκη είναι διαιτολόγος διατροφολόγος με πολυετή πείρα στο χώρο της διατροφής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Βιοτεχνολογία από το τμήμα Βιοχημείας, και υποψήφια διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κούμα 37, Λάρισα
6ης Οκτωβρίου 68, Ελασσόνα
2410 532 660
info@katsogridaki.gr
Follow

Οι επιτυχημένες εταιρείες κλέβουν…. οι μέτριες αντιγράφουν!

Οι επιτυχημένες εταιρείες κλέβουν…. οι μέτριες αντιγράφουν!

Ένας γνωστός κανόνας του σύγχρονου μάρκετινγκ, που μας βοηθά στην αντίληψη, του ότι δανειζόμενοι ετερόκλιτα στοιχεία χωρίς να έχουμε προηγουμένως μελετήσει και χωρίς να έχουμε κάνει την απαιτούμενη σύνδεση, μας οδηγούν σε ένα σύγχρονο Φρανκεστάιν.

Αν θυμηθούμε το γνωστό βιβλίο,  επιβεβαιώνουμε ότι η προσπάθεια να συνδυάσουμε δάνεια που έχουν αφαιρεθεί από το σύνολο μας, οδηγεί σε τιμωρία, όπως ο Προμηθέας ή όποιος επιχείρησε να παραβεί τους συμπαντικούς νόμους.

Μία τέτοια περίπτωση είναι και η αντιγραφή, των ελληνικών αρχαίων συμποσίων από τους αρχαίου Ρωμαίους.

Υπάρχει μία λεπτομέρεια την οποία και θα αναλύσουμε παρακάτω, που επιβεβαιώνει ότι τα αγαθά «copies κτώντα» #not.

Η σημασία του «συμποσίου» στην αρχαία Ελλάδα επιβεβαιώνεται κάθε φορά που με οποιαδήποτε αφορμή μελετούμε την κοινωνική ζωή των προγόνων μας.

Είναι ενδιαφέρον, ότι σε αγγεία αλλά και σε τοιχογραφίες η αρχαιολογική σκαπάνη έχει αναδείξει ότι είχε προβλεφθεί ιδιαίτερα διαμορφωμένος χώρος με «αριστοκρατικά» σκηνικά, περίτεχνη διακόσμηση, μουσική, κρασί και πλούσια γεύματα.

Το συμπόσιο όπως λέει και ο όρος (συν+πίνειν) ήταν προσανατολισμένο στην οινοποσία και την ολονύχτια συζήτηση

Το συμπόσιο δεν ήταν μια συγκέντρωση φίλων. Αλλά μια συγκέντρωση φίλων με σκοπό. Το κρασί έκαμπτε τις αντιστάσεις, ώστε να έρθουν πιο κοντά οι πολίτες, σφυρηλατώντας ακόμα μεγαλύτερους δεσμούς. Ή δημιουργώντας νέους.

Όπως ξέρουμε, κανείς δεν καθόταν να πιει και να ακούει απλώς τους άλλους.  Κάθε συμποσιαστής όφειλε να συμμετέχει και να συμμετέχει μάλιστα ισότιμα.

Η προσέλευση στο συμπόσιο, γινόταν αυστηρά κατόπιν προσκλήσεως και οι συμποσιαστές ξάπλωναν σε ανάκλιντρα που ήταν τοποθετημένα κυκλικά, στηριζόμενοι πάντα στον αριστερό αγκώνα τους, τοποθετημένα έτσι ώστε κανείς να μην είναι στο επίκεντρο της προσοχής.

Οι Έλληνες είναι γνωστό πως δεν έπιναν γουλιά με το φαγητό τους. Πρώτα γέμιζαν το στομάχι και μετά περνούσαν στην οινοποσία. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως το έπιναν ξεροσφύρι το κρασί τους. Ξέρουμε πως το συνόδευαν με μεζεδάκια, τα «τραγήματα», ψημένα κάστανα, γλυκίσματα από μέλι, κτλ.

Το ειδικά σχεδιασμένο κύπελλο της οινοποσίας ήταν η κύλικα, ένα ρηχό αγγείο με δύο οριζόντια χερούλια, ώστε να μπορεί να το πιάνει ο μισοξαπλωμένος συνδαιτυμόνας από το ανάκλιντρό του.

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά σύμφωνα με δεδομένα για τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, το να γέρνει κανείς από την αριστερή πλευρά, βελτιώνει την πέψη.  Γιαυτό εξάλλου είχε και νόημα αυτός ο προσανατολισμός στο ανάκλινδρο.

Γιατί όμως είναι καλύτερο;

Διευκολύνεται η πέψη

Η στάση στο αριστερό πλευρό επιτρέπει  στο στομάχι και το πάγκρεας να “στέκονται” φυσικά (το στομάχι μας βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του σώματος), διευκολύνοντας έτσι τη συνέχιση της παραγωγής παγκρεατικών ενζύμων και των άλλων διαδικασία της πέψης .

Διευκόλυνση της καρδιακής λειτουργίας

Η στάση στα αριστερά απομακρύνει μέρος της πίεσης από την καρδιά, καθώς η βαρύτητα βοηθά τη λεμφική αποστράγγιση και την καλύτερη αορτική κυκλοφορία.

Μείωση αισθήματος καούρας

Η στάση στο αριστερό πλευρό έπειτα από το γεύμα μειώνει τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της θέσης του στομαχιού στο αριστερό μέρος της κοιλιάς μας

Ανακούφιση πόνων πλάτης

Η στάση στο αριστερό πλευρό μειώνει την πίεση στην σπονδυλική στήλη..

Είναι εύκολο να αντιγράψεις μια επιχειρηματική διαδικασία όχι όμως και την επιτυχία αυτής!

Η αντιγραφή μιας επιτυχημένης ιδέας ή ενός προϊόντος είναι πολύ συνηθισμένη στην επιχειρηματική αρένα.

Οι αρχαία Ρωμαίαι εντυπωσιάστηκαν από την ιδέα του συμποσίου και του πολυτελούς ανάκλιντρου.  Ωστόσο, έχασαν την κεντρική του ιδέα, που ήταν η φιλοσοφία, η απόδοση σπονδών, η κοινωνικοποίηση αλλά και η εφαρμογή του «μέτρον άριστον» «μηδέν άγαν» και «γνώθις εαυτόν».

Αντ αυτου, οδηγήθηκαν, στα λουκούλλεια όργια, σε τραπέζια με ανεξέλεγκτη υπερφαγία, μεθύσια με επακόλουθο κακή συμπεριφορά, και ανάκλιντρα στα οποια καθόντουσαν στην δεξιά πλευρά. 

Έτσι δεν εξυπηρετήθηκε ο σκοπός του ανάκλιντρου, αλλά αντιγράφηκε ως δείγμα αριστοκρατίας και επίδειξης.

Η αντιγραφή σίγουρα λειτουργεί περίφημα κατά τα αρχικά στάδια της υλοποίησης μιας ιδέας.

Η στείρα αντιγραφή μας παραπλανεί καθώς μας δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι έχουμε κατανοήσει όλες τις παραμέτρους που οδήγησαν το πρωτότυπο σε επιτυχία. Πιστεύουμε εσφαλμένα δηλαδή ότι έχουμε κατανοήσει το πώς κάτι λειτουργεί ή γιατί αυτό είναι έτσι όπως είναι. Και εκεί είναι η μεγάλη παραπλάνηση, γιατί η αντιγραφή κατανοεί το «ΤΙ» και το «ΠΩΣ» το κάνεις αλλά ΔΕΝ κατανοεί το «ΓΙΑΤΙ» το κάνεις. Η αντιγραφή μετασχηματίζει επιδερμικά τη διαδικασία ή το προϊόν χωρίς να κατανοεί όλα τα στρώματα που βρίσκονται από κάτω και αποτελούν στην ουσία το «ΓΙΑΤΙ».

Και εκεί έγκειται η διαφορά . Το «ΓΙΑΤΙ» είναι που δίνει τη δύναμη και την έμπνευση να καινοτομήσεις, να εξελίξεις και να ηγηθείς, δημιουργώντας στην ουσία μια «καινούργια» κατηγορία ή αγορά από μόνος σου. Αν απλά και μόνο αντιγράφεις, λειτουργείς στην πραγματικότητα παθητικά. Ακολουθείς πιστά τις «οδηγίες» δίχως να έχεις διάθεση να δώσεις κάτι παραπάνω. Να δώσεις κάτι από τον ίδιο σου τον εαυτό, το στίγμα σου στο προϊόν ή στην επιχείρηση σου, καθώς και στα πάντα γύρω από αυτήν: Στο πως πουλάς, προωθείς, υποστηρίζεις, εξυπηρετείς και παραδίδεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Το αντίδοτο στην ψευδαίσθηση της αντιγραφής είναι η δημιουργία και η έμπνευση. Καθημερινά βρισκόμαστε μπροστά σε δεκάδες ιδέες που μας προκαλούν ενθουσιασμό. Διαλέξτε αυτές που πραγματικά σας συναρπάζουν και κλέψτε τις «αποκτώντας» την κατοχή τους, γνωρίζοντας ότι δεν είναι δικιές σας.  Μη μείνετε όμως εκεί! Απορροφήστε τις, επεξεργαστείτε τις, αμφισβητήστε τις, προσαρμόστε τις στα δικά σας δεδομένα, κάντε τις πραγματικό κτήμα σας και στη συνέχεια χρησιμοποιείστε τις για να δώσετε το ερέθισμα στη δική σας έμπνευση, δημιουργώντας κάτι εντελώς καινούργιο. Δημιουργήστε με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο τα δικά σας προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά τι δική σας φιλοσοφία!

Και αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προστατευτείτε εσείς με τη σειρά σας από τους επίδοξους αντιγραφείς. Γιατί είναι πολύ εύκολο να αντιγράψεις μια επιχειρηματική διαδικασία όχι όμως και την επιτυχία αυτής!