logo
Η Γεωργία Κατσογριδάκη είναι διαιτολόγος διατροφολόγος με πολυετή πείρα στο χώρο της διατροφής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Βιοτεχνολογία από το τμήμα Βιοχημείας, και υποψήφια διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κούμα 37, Λάρισα
6ης Οκτωβρίου 68, Ελασσόνα
2410 532 660
info@katsogridaki.gr
Follow

Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε τα καμένα τρόφιμα;

Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε τα καμένα τρόφιμα;

Σοβαροί λόγοι για την υγεία μας επιβάλλουν να μην τρώμε καμένο, παραψημένο ή παρατηγανισμένο φαγητό.
Ο λόγος δεν είναι μόνο επειδή έχει χάσει τη γεύση του ή μπορεί να έχει δυσάρεστη ακόμα γεύση. Στην ουσία αυτά τα φαγητά, είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία μας!
✏️Πρώτα απ’ όλα το καμένο φαγητό, πλέον είναι στην κυριολεξία κάρβουνο: έχει χάσει και τα τελευταία πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του.
✏️Όταν το φαγητό καίγεται, τότε δημιουργείται μέσα του μεγάλη συγκέντρωση καρκινογόνων ουσιών, που ονομάζονται ακρυλαμίδια (acrylamides).
✏️Αυτό συμβαίνει πιο έντονα σε φαγητά που έχουν μεγάλη συγκέντρωση υδατανθράκων, όπως οι πατάτες, τα μακαρόνια το ψωμί, κλπ. Όσο περισσότερο τα ψήνουμε, τόσο μεγαλύτερη και η συγκέντρωση ακρυλαμιδίων.
✏️Θα ήταν αδύνατον να αποφύγουμε την κατανάλωσή τους, όμως μπορούμε να προσέξουμε να αποφύγουμε τη μεγάλη συγκέντρωσή τους, απλά ψήνοντας το τοστ μας λιγότερη ώρα, αποφεύγοντας το ψήσιμο στο τηγάνι (πχ της πατάτας, μιας και στο τηγάνι πολλές φορές «αρπάζουν» οι πατάτες στις άκρες), κλπ.
✏️Τα καμμένα κρέατα, παρόλο που δεν έχουν υψηλή συγκέντρωση σε υδατάνθρακες, είναι και αυτά επικίνδυνα για την υγεία…
🍖Όταν το κρέας καίγεται, τα αμινοξέα που περιέχονται στις πρωτεΐνες του, μπορούν να αλλάξουν χημικώς και να γίνουν καρκινογόνες. Το ίδιο ισχύει και για τα κρέατα που ψήνονται στη σχάρα και στα κάρβουνα, κι ας μην έχουν καεί.
🍗Αν τώρα το κρέας δεν είναι ιδιαίτερα λιπαρό ή αφαιρέσετε το λίπος, τότε τα πράγματα είναι καλύτερα.
✔️Καθένας από εμάς κάποια στιγμή έχει αισθανθεί μια ακατάσχετη επιθυμία για κατανάλωση τροφής που δεν συνοδεύεται απαραίτητα από πείνα, την λεγόμενη «λιγούρα». Ποιος ο λόγος όμως που οδηγούμαστε σε μια τέτοια κατάσταση; Φταίει το σώμα ή το μυαλό μας; Γιατί αναζητούμε το καμένο;
🟣Υπάρχει και μια άλλη εξήγηση ότι δηλαδή η μεγάλη μας επιθυμία να φάμε είναι ένας τρόπος του οργανισμού να μας ενημερώσει ότι έχει ανάγκη για κάποιο συγκεκριμένο συστατικό, όπως βιταμίνες ή μέταλλα που ίσως λείπουν από την καθημερινή διατροφή μας.
🟡Γιατί λοιπον επιδιώκουμε καμένο τοστ; Είναι πολύ πιθανό να μας λείπει άζωτο και πρωτείνη, την οποία την βρίσκουμε σε ολα τα ζωικά προϊόντα, όσπρια, δημητριακά, ξηρούς καρπούς, σπόρους.
🟢Γιατί θέλουμε καμένα φαγητά (φρυγανιές, τηγανιτές πατάτες, κρέας στα κάρβουνα);
🔔Αναζητούμε υδατάνθρακες και ιδιαίτερα αυτους που βρίσκονται στα φρούτα