logo
Η Γεωργία Κατσογριδάκη είναι διαιτολόγος διατροφολόγος με πολυετή πείρα στο χώρο της διατροφής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Βιοτεχνολογία από το τμήμα Βιοχημείας, και υποψήφια διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κούμα 37, Λάρισα
6ης Οκτωβρίου 68, Ελασσόνα
2410 532 660
info@katsogridaki.gr
Follow

Τί γίνεται με τα 10.000 βηματα την ημέρα

Τί γίνεται με τα 10.000 βηματα την ημέρα

Η σύλληψη της ιδέας είναι ιαπωνικής προέλευσης, όταν μία εταιρεία το 1965 κατασκεύασε ένα βηματόμετρο με το όνομα Manpo-kei ή μετρητή 10.000 βημάτων στα αγγλικά.
Ο Δρ Shawn Arent καθηγητής φυσικής αγωγής στην Κολουμπια, εξήγησε ότι η λογική πίσω από τα 10.000 βήματα εξυπηρετούσε περισσότερο το μάρκετινγκ παρά την επιστήμη.
Παρά ταύτα οι επιστήμονες παθιάζονται να αποδείξουν τι προσφέρει η επίτευξη αυτού του αριθμού και πήραν την αφορμή να διερευνήσουν τα πραγματικά οφέλη για την υγεία.
Σε μία μελέτη 16,500 γυναικών με μέση ηλικία τα 72 έτη διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες που κάνουν κατά μέσο όρο 4,400 βήματα την ημέρα είχαν 41% χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας από τις καθιστικές γυναίκες που έκαναν 2700 βήματα καθημερινά.
Μία άλλη μελέτη αποκάλυψε ότι κατά μέσο όρο 9500 βήματα ή περισσότερα βοήθησαν μια ομάδα ενηλίκων υπέρβαρων ή παχύσαρκων να κάνουν περίπου 5,3 κιλά και 2% σωματικό λίπος και να αυξήσουν την HDL κατά τρεις μονάδες έπειτα από 36 εβδομάδες
Για ανθρώπους που δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη φυσική δραστηριότητα υπάρχουν περισσότερα στη συνολική υγεία από τα βήματα. Παράγοντες του τρόπου ζωής όπως ο ύπνος η διαχείριση του στρες και η διατροφή παίζουν σπουδαίο ρόλο.
Ωστόσο αυτές οι συνήθειες και οι δραστηριότητες μπορεί να μην αντικατοπτρίζονται στην καθημερινό σας αριθμό βημάτων.
Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινές ότι αν η διατροφή σας είναι απαίσια, έχετε κακή διαχείριση του άγχους ή δεν κοιμάστε καλά, αυτά τα 10,000 βήματα δεν θα είναι η θεραπεία που χρειάζεστε
Αντί να προσηλώνεστε σε ένα μόνο αριθμό ο οποίος άλλωστε για τον καθένα είναι διαφορετικός στοχευστε να βελτιώσετε διαφορετικούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία σας όπως ο ύπνος η διατροφή, η διαχείριση του άγχους και η έλλειψη επαρκούς άσκησης.
Η καταμέτρηση βημάτων μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα και να μειώστε τον χρόνο που αφιερώνεται σε μια καρέκλα. Υπάρχουν άνθρωποι που είναι πραγματικά σοκαρισμένοι με το πόσο λίγο κινούνται μέσα σε μια μέρα. Οπότε το να μετράς τα βήματα είναι μια εξαιρετική ιδέα αφύπνισης.
Με αφορμή αυτό βρείτε δραστηριότητες που σας αρέσουν και βάλτε περισσότερα πράγματα στην εξίσωση της διαχειρισης του βάρους σας.